Things fall apart so that other things can fall together....
De klifwandeling, 18 Augustus '07
Helaas...mijn zomervakantieverslag afmaken in de herfstvakantie is helaas niet gelukt dus gaan we nu nog maar even verder om in elk geval voor de kerstvakantie klaar te zijn.....

Vanmorgen werd er al vroeg op de deur geklopt. Het was Amandine die vandaag vertrok en die nog graag een foto van Rebecca wilde maken. En zo ging Rebecca in pyjama op de foto. Ook van Amadine werd nog even een foto gemaakt. Met Amandine heeft Rebecca inmiddels al een paar keer achter de webcam gezeten. Toch grappig om op deze manier een beetje contact te kunnen houden. Kon Luuk ook nog even naar zijn vakantievriendje Thomas zwaaien want Thomas is het broertje van Amandine.

klifwandeling.jpg picture by luukislief

`s Middags zijn we naar de receptie gegaan om een wandelkaart te vragen. Daarna zijn we naar Sotteville-sur-mer gereden waar de klifwandeling begon. Rond half één begonnen we aan de wandeling. Dit bleek wel een echte klifwandeling te zijn ! Prachtig om zo hoog bovenop de rotskust te lopen en uitzicht te hebben op het strand. Zandstrand !!  Nu konden we echt zien dat de foto's uit de reisgidsen  kloppen. We vonden even dat we genept waren met al die zandstranden die kiezelstranden bleken te zijn maar het was dus echt zo....
Als je maar vroeg genoeg naar het strand gaat is er wel zand.

......een prachtige wandeling !

klifwandeling3.jpg picture by luukislief

klifwandeling4.jpg picture by luukislief

klifwandeling5.jpg picture by luukislief

klifwandeling6.jpg picture by luukislief

klifwandeling7.jpg picture by luukislief

Halverwege de wandeling kwamen we op een stuk waar we naar beneden konden. Luuk ontdekte al snel een grote steen waar hij op kon staan. Binnen een paar minuten was hij  helemaal ingesloten door het water en stond hij dus echt op een eilandje.

Op Texel heb ik gezien hoe snel het water op kan komen ( moesten we ook tijdens een wandeling ineens 'slootje springen' ) maar dit sloeg alles. Met elke golf die aan kwam rollen bleef er minder strand over. Dit was ook het moment dat de mensen die er zaten snel hun spullen begonnen te pakken. Ik heb het opkomen van het water gefilmd ( ook Luuk op zijn eiland ) en je hoort mij in het filmpje vaak opmerken dat 'het niet normaal is hoe snel het water op komt' . Ik verbaasde mij er dan ook echt over.

klifwandeling8.jpg picture by kitty72

We bleven nog even en de kinderen bouwden en speelden met de stenen. Daarna liepen we de route verder. De wandeling was in totaal ongeveer 7 kilometer maar omdat de ondergrond zo ongelijk was, was het toch nog best een pittige wandeling. De rest van de wandeling ging door weilanden maar ook daar zagen we nog genoeg bijzondere dingen onderweg.

Rebecca ontdekte wat er nu aan die koolbladeren groeide ( suikerbieten ),

klifwandeling9.jpg picture by kitty72

we kwamen een oude watertoren tegen onderweg....

klifwandeling14.jpg picture by kitty72

en namen een kijkje bij een schuur waar de strobalen opgeslagen lagen waar ze aan het begin van de wandeling op gezeten hadden.

klifwandeling10.jpg picture by kitty72

Op een gegeven moment kwamen we weer uit in Sotteville, waar we de wandeling begonnen waren. We dronken wat bij een café annex tabacshop. Net op tijd want de eigenaar was net begonnen zijn terras af te breken.

klifwandeling11.jpg picture by kitty72

Rebecca was weer helemaal blij toen er een paard langs kwam. Helemaal toen ze van de eigenaar het paard ook nog eens een appel mocht geven.

klifwandeling2.jpg picture by luukislief

Tja....en ook Sotteville heeft natuurlijk een kerk die bezichtigd moest worden !

klifwandeling12.jpg picture by kitty72

Daarna kochten we iets lekkers bij de bakker voor bij de thee als we thuis kwamen. Half vijf is misschien wel niet echt een 'theetijd'maar het smaakte best wel na zo'n wandeling !

Toch hadden we nog niet echt genoeg van het wandelen. Rond een uur of tien besloten we nog even naar buiten te gaan voor een korte wandeling in het donker. Op jacht naar vleermuizen. Jammer genoeg hebben we ze dit keer niet gezien. Met alleen de zaklantaarns op het donkere pad was er niet genoeg licht. De vorige keer in het licht van de straatlantaarns zagen we er genoeg.

Ach, plezier hadden we toch wel ! Het zijn deze 'nachtwandelingen'die ik ook nog herinner uit mijn jeugd. Natuurlijk kwamen we altijd wilde zwijnen tegen. ( mijn vader die ongemerkt een grote tak in het bos gooide en dan fluisterde : ' Ssst....daar hoor ik wat aankomen...'   )

klifwandeling13.jpg picture by kitty72

harriet op 31-10-2007 12:30
Leuk verslagje weer!
En het filmpje....óók leuk joh! Grappig om jullie stemmen te horen.
Valt nog mee toch 7 km.? Maar idd als de ondergrond ongelijk is is het vaak toch zwaarder.
Mooi dat zandstrand...vind ik toch veel mooier dan kiezels hoor.
Op zoek naar vleermuizen? Nah dat trekt me niet hoor....soms zomers als we 's avonds buiten zitten scheren ze vlak over je hoofd ! Brrr.

Fijne dag verder Kitty
desireevanspijk op 31-10-2007 21:32
Mooie vakantie foto's, volgens mij ben ik een paar jaar geleden ook in Sotteville geweest. Toen was Pieter een paar maanden, We zaten toen in een huisje bij het strand. Die kerk en het dorpje komen me wel bekend voor. Volgens mij zaten we daar vlakbij.

groetjes,
Dees

Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Contact opnemen kan via onderstaande button

Welkom !

Welkom op mijn blog. Bloggen doe ik al sinds Januari 2004. Eerst een lange tijd bij weblog ,daarna een tijdje op mijn  eigen site en sinds September 2006 op Punt.nl. Veel lees en kijk plezier !

Wie zijn wij?

Kitty Juf op een basisschool,student Pedagogiek, gek op mijn kinderen, mijn vriend Ewout, Sushi & tapas,feestjes en festivals, reizen, wandelen, internet en schrijven.

Rebecca 3e jaars student aan de Universiteit van Amsterdam, gek op Jeffrey, hockey & pianospelen en op stap gaan.

Luuk 6e klas gymnasium, gek op hockey,de playstation, school en spelletjes doen.