Things fall apart so that other things can fall together....
24 Juli, op weg naar Italië
We hebben onze heerlijke vakantie in Italië er inmiddels weer opzitten. Natuurlijk wil ik nu graag mijn reisverslag op mijn log gaan zetten maar zoals gewoonlijk ben ik ook heel druk met andere dingen. Ik ben een paar dagen naar Leiden geweest met de kinderen, nu ben ik alweer twee dagen druk bezig in de tuin...
Maar ik zal in ieder geval mijn best doen het verslag zo snel mogelijk uit te werken ( heb wel een schrift bij gehouden in de vakantie ) en tussendoor zullen er ook nog wel wat andere logs komen.

Vrijdag 24 Juli, om half zes `s morgens ging de wekker af. Ik had het die nacht nog half vier zien worden dus echt uitgeslapen voelde ik me nog niet. Maar ik had zin in de dag want die ochtend gingen we op weg naar de Italiaanse Bloemenrivièra !
Half zeven vertrokken we. Jacob bracht ons weg en mijn ouders werden gebracht door Gerard. De bus van Peter Langhout pikte ons op bij Station Schiedam. Om kwart over zeven vertrokken we....

opweg.jpg picture by luukspeyer

Om negen uur kwamen we aan bij het wisselpunt in Nuland. Wat een drukte daar op de trap en in de hal ! Het sloeg ook helemaal nergens op. Er was een bord geplaatst koffie met appeltaart naar links en zonder naar rechts. Aan het eind kwam alles weer bij elkaar. Wat een zooitje ! Maar we hebben wel gelachen in de rij om alle opmerkingen over de 'goede' organisatie.

opweg2.jpg picture by luukspeyer

Na de koffie werd er omgeroepen naar welke bus we moesten.
Wij kregen bus nummer 14 toegewezen. Onze chauffeur stelde zich voor als Frans.
We konden jammer genoeg niet allemaal bij elkaar zitten. Luuk zat als eerste in de bus en hij had meteen de voorste stoel bezet. Ik nam naast hem plaats. Helaas voor Luuk kwam Frans al snel naar hem toe met de mededeling dat hij naar achter moest omdat kinderen onder de twaalf niet voorin mogen zitten. Luuk ging naast opa zitten en ik kreeg een nieuwe buurman.

Paul bleek gelukkig een heel gezellige man te zijn met wie ik heel de reis leuk heb zitten kletsen. Zijn vrouw, moeder en dochters zaten ook een stuk naar achter. Achteraf was het ook wel leuk dat iedereen zo verspreid zat want zo kletste wel heel de bus gezellig met elkaar. Nu waren de omstandigheden er ook wel naar om veel met elkaar te spreken want er ging heel wat mis op deze reis !

We reden via Venlo naar Duitsland. Bij Nijmegen zagen we de vierdaagse nog voorbij komen. Leuk om te zien ! De chauffeur had voor de route door Duitsland gekozen omdat hij bang was dat de weg door Luxemburg te druk was. Duitsland bleek helaas een slechtere keus. Door de vele wegwerkzaamheden kwamen we steeds in korte files terecht.

opweg3.jpg picture by luukspeyer

Leuk van Frans was dat hij veel vertelde over het gebied waar we door heen reden. De kinderen verveelden zich dan ook geen moment. Vooral Luuk keek alleen maar naar buiten en luisterde naar wat de chauffeur te vertellen had. In de auto is hij het altijd al snel zat. Om één uur maakten we een stop bij Raststatte Peppenhove waar we allemaal een lekker broodje aten. Na drie kwartier reden we weer verder in de richting van Koblenz. Helaas hadden we al snel een volgende onderbreking. Om half drie stopten we omdat de bus kapot bleek. De bus bleef omhoog staan en de schokdempers werkten niet meer.

opweg4.jpg picture by luukspeyer

opweg5.jpg picture by luukspeyer

De chauffeur belde wat rond en vertelde ons dat er een andere bus zou komen. Om vier uur zouden we maar even moeten komen kijken om te horen of hij al wat meer wist. Hij zou anders proberen of we daar te plekke wat konden eten en dan na het diner door te rijden naar het overnachtinghotel in Frankrijk.

opweg6.jpg picture by luukspeyer

Ik smste Jacob dat we gestrand waren in het Moezelgebied en hij schreef in zijn berichtje terug dat ze daar heerlijke wijn hadden !
Wij kozen voor een lekker biertje, Duits bier is ook niet slecht...

opweg7.jpg picture by luukspeyer

We hadden nog maar net ons bier voor onze neus toen Frans kwam melden dat we verder gingen omdat de nieuwe bus niet op tijd kon zijn. Ons nieuwe vervoermiddel zou `s nachts het hotel bereiken zodat we de andere dag de spullen konden overladen en vertrekken. Nu alleen maar hopen dat de oude bus het nog even zou houden.... Door de problemen met de vering konden we geen snelheid maken. Zelfs wanneer de bus langzaam reed leek het wel wat op een achtbaan of schommelschip zo gingen we op en neer. Op een gegeven moment kwamen zelfs de spullen uit de bagagerekjes omlaag zeilen.
Ik kon het niet laten en moest het gehobbel gewoon even filmen !

Op een gegeven moment werd het ook nog eens heel slecht weer. Door de scheur in de voorruit kwam het water naar binnen. Hierdoor besloeg ook nog eens de ruit waardoor Frans niets meer zag. De vrouw aan de andere kant van het gangpad bedacht zich geen moment en begon met zakdoekjes de ruit te poetsen. Echt een komisch gezicht maar ook best link natuurlijk....

opweg8.jpg picture by luukspeyer

Heb ik natuurlijk ook een filmpje van !

Toen we in de buurt van het hotel kwamen vroeg de chauffeur aan Paul of hij wilde kijken waar het hotel precies lag want zijn tomtom kon de straat niet vinden.
Nadat we een paar keer verkeerd waren gereden begon heel de bus zich er mee te bemoeien. Om half tien stapten we het hotel binnen, uren later dan gepland !

opweg9.jpg picture by luukspeyer

En nog een laatste filmpje...

De kamer in het hotel zag er echt prima uit !

opweg10.jpg picture by luukspeyer

We hadden alleen even tijd om onze spullen op de kamer te zetten want we moesten meteen aan tafel. Helaas was het meeste personeel al naar huis en voordat iedereen van het voorgerecht en drinken was voorzien was het kwart voor elf ! Om half twaalf kregen we het hoofdgerecht en om twaalf uur slikte ik de laatste hap van mijn dessert door....

opweg11.jpg picture by luukspeyer

Jacob had mij onder het eten al gebeld en dus besloot ik hem in de loungeruimte van het hotel terug te bellen, gezellig met een wijntje erbij. De kinderen gingen alvast met mijn ouders naar boven. Nog voordat ik mijn mobiel te voorschijn had gehaald kwam er al een man bij zitten met een grote cowboyhoed op. Hij vroeg of ik uit Frankrijk kwam en toen ik daar 'nee' op antwoordde bleef hij me aanstaren. Ik werd er helemaal zenuwachtig van ! Ik belde Jacob en toen de cowboy bleef staren en glimlachen zei ik hem dat ik 'aan het praten was met mijn vriend'. Maar dat maakte niet veel indruk, hij bleef zitten en staren....

Na een tijdje kwam er nog een man bij zitten. Toen ik ophing met Jacob en aanstalten maakte om naar boven te gaan liet de cowboy mij een spel kaarten zien en gebaarde naar mij dat ik moest blijven zitten. Daarop liet hij me een goocheltruc zien met dat spel kaarten. Toen hij klaar was maakte hij een buiging en liep weer weg. Daarna nam zijn vriend het over en liet ook een goocheltruc zien. Haha wat een avonturen maak ik altijd mee zeg !

Op de kamer stapte ik lekker onder de douche. Daar was ik wel aan toe na zo'n dag. Lekker even bijkomen.....
Om één uur deed ik het licht uit. Zeker voor Luuk natuurlijk veel te laat maar misschien kon hij de slaap de volgende dag weer een beetje inhalen tijdens de busrit.