Things fall apart so that other things can fall together....
Aan alles komt een eind...
En toen was de laatste dag alweer aangebroken... Die avond na het eten zouden we weer naar Nederland vertrekken maar eerst hadden we nog een skidag voor de boeg. Zelf ben ik niet mee geweest met de lange skitocht die de meeste gingen maken. De dagen van weinig slaap ( nul tot twee uur per nacht!) , de intensieve sportieve prestaties overdag en het vele feesten met de daarbij behorende alcoholische versnaperingen begonnen hun tol te eisen. Op het eerste stuk had ik al drie keer kramp gehad en ik besloot te stoppen en in het zonnetje aan de koffie te gaan. Daar kwam ik al snel in gesprek met een paar Nederlanders dus dat was ook erg gezellig.

dagvijf2.jpg picture by Rebeccaspeyer

`s Middags ben ik nog even een stukje omhoog gegaan met Ralph. `s Morgens had ik een paar nonnen bij de skilift gezien maar natuurlijk wilde niemand me geloven. Ralph geloofde wel dat ik nonnen had gezien maar hij zei dat er wel vaker gasten voor de grap verkleed naar beneden kwamen. Ik wist zeker dat het echte waren. Gelukkig zag ik ze later weer toen ik met Ralph in de lift zat. Toen we naar beneden gingen zijn we onderweg gestopt zodat ik ze kon fotograferen. Het bleek dus om een nonnenskiklasje te gaan. Leuk om te zien !

dagvijf3.jpg picture by Rebeccaspeyer

En we sloten het skidagje natuurlijk weer af met de Après Ski

dagvijf.jpg picture by Rebeccaspeyer

dagvijf4.jpg picture by Rebeccaspeyer

Omdat onze chauffeur moest slapen om die avond fit aan de terugweg te kunnen beginnen gingen we met de locale Skibus terug naar het hotel. Het was een erg lange rit maar we hebben ons niet verveeld.

dagvijf5.jpg picture by Rebeccaspeyer

Een leuk Oostenrijks stel vroeg aan iemand of ze een liedje konden zingen in het Nederlands. Nou dat hebben ze geweten ! Ze kwamen niet meer bij... Waar we ook om moesten lachen was toen Ben naar de WC moest. De rit duurde zo lang dat redde hij niet. Hij is dus onderweg uitgestapt en heeft een taxi naar het hotel genomen. Het is allemaal te zien in onderstaand filmpje.

In het hotel konden we niet meer op onze kamer. Er waren een paar kamers waar je kon douchen maar het was overal zo druk ! Ik wist dat er ook een douche was bij de sauna en besloot te kijken of die vrij was. Ja dus !! Ik had daar een zee van ruimte helemaal in mijn uppie. Mijn koffer zette ik in het kleine halletje maar ik kon natuurlijk niets vinden. Dus haalde ik de helft er maar weer uit.

Overal lagen stapeltjes kleding, toilettassen, schoenen... Toen ik onder de douche wilde gaan besefte ik dat ik geen handdoek had ! Die lagen alleen op de kamers. Ik ging de gang weer op en vond een opgevouwen laken in het babybedje dat daar om de hoek stond. Die mocht ik vast wel gebruiken. Alleen dat droogt natuurlijk voor geen meter af ! Mijn gewassen haren bleven lekken en ik ging nog half nat mijn kleren in. Ik begon net mijn koffer opnieuw te ordenen toen de deur van de sauna open ging. Een man kwam binnen en keek mij stomverbaasd aan. Dat moet echt een idioot gezicht zijn geweest. Ik daar nog half nat en druipend en de inhoud van mijn koffer om me heen gedrapeerd. Lachend riep hij uit : Wow, big sauna adventure !!

dagvijf6.jpg picture by Rebeccaspeyer

Na het eten werden Ben en Henri bedankt voor de fantastische organisatie !

dagvijf7.jpg picture by Rebeccaspeyer

Na het eten werden de koffers in de bus geladen en vertrokken we naar Nederland.

dagzes2.jpg picture by Rebeccaspeyer

`s Morgens stond er een heerlijk ontbijt voor ons klaar bij Humanitas.
Daarna moesten we helaas afscheid nemen. Altijd weer even lastig om na zoveel dagen feesten de knop weer om te zetten en het normale leven weer in te stappen. Gelukkig was ik nog wel een extra dagje vrij. Die had ik wel nodig om bij te komen !